Sök:

Sökresultat:

674 Uppsatser om Förtroende och event. - Sida 1 av 45

Konstauktioner online : Hur bygger auktionsverk fo?rtroende online?

Fo?rfattarna har uppma?rksammat en starkt uppa?tga?ende trend inom onlineauktioner sett till omsa?ttning och antal akto?rer. Med utga?ngspunkt i denna utveckling har fo?rfattarna underso?kt hur svenska auktionsverk bygger fo?rtroende gentemot kunder som handlar pa? onlineauktioner. Uppsatsen a?mnar besvara hur fo?retag inom denna bransch idag jobbar fo?r att bygga fo?rtroende gentemot sina kunder.

Event Management

en small case studie av event med olika karaktÀr föregÄs av en kartlÀggning av begreppet event. vidare identifieras kritiska faktorer för framgÄng och huruvida den arbetsprocess i vilken eventen vÀxer fram överensstÀmmer pÄ de olika eventen. vilka likheter respektive skillnader kan identifieras..

Event Management

en small case studie av event med olika karaktÀr föregÄs av en kartlÀggning av begreppet event. vidare identifieras kritiska faktorer för framgÄng och huruvida den arbetsprocess i vilken eventen vÀxer fram överensstÀmmer pÄ de olika eventen. vilka likheter respektive skillnader kan identifieras..

Internet : som kompletterande kommunikationskanal till Event Marketing

The aim of this essay is to examine how the Internet functions as a communication channel to Event Marketing. We have investigated what makes the Internet unique as a communication channel for events and how Internet has been used for event marketing. We have mapped fundamental theories within marketing, media, communications and human-computer interaction, which together describe event marketing. We have carried out case studies on two event-marketing projects where the Internet has played a major role. The first project was XCT which is a project developed by the company Eventum AB.

Sponsor or Die - En studie om imageöverföring vid mindre events

Studies conducted on event marketing have mainly focused on larger events. Managerial implications, marketing techniques, and theories in the field have hence dominantly addressed events of larger nature. Event marketing however is a growing phenomenon in the marketing mix. Brands are using event marketing to a greater extent. Brands are increasingly using small events as a marketing tool in order to create brand awareness and brand image; this goes for both small brands and large brands.

Musik som pÄverkansmedel: en fallstudie om musikens roll i
event marketing

Syftet med denna uppsats var att undersöka musikens roll och betydelse inom event marketing. Idag Àr event marketing ett vedertaget och accepterat marknadsföringsverktyg och en effektiv vÀg att nÄ konsumenter. För att föstÄ hur hur företag inom denna sektor anvÀnder sig av musik för att pÄverka mÀnniskor och hur strategiska val rörande musiken utförs gjordes en fallstudie pÄ tre olika företag inom event marketing industrin. Studien visade att musik Àr en betydelsefull bestÄndsdel inom event marketing för sin förmÄga att pÄverka och skapa stÀmmninglÀgen samt att valet av genre och artist har en stor inverkan pÄ evenemangets image och att eftertÀnksamhet mÄste ingÄ vid dessa val..

Imageination: En uppsats om imageöverföring inom sponsring och Event Marketing

There are two main reasons for why companies engage in sponsoring and Event Marketing; affecting the brand awareness and/or the image of the brand. Historically the main focus within the research field has been on how sponsoring and Event Marketing can create and achieve high brand awareness. More research regarding the image transfer from event to brand has been requested and this study is to be considered as an attempt to begin filling this gap. Today we see more and more brands choosing to arrange their own events; hoping to attain a more direct connection between the event and the brand. This trend raises questions such as - Do brands arranging their own events receive more image transfer from event to brand compared to brands sponsoring the same kind of event? - Are there any differences between an established well-known brand and a new unknown brand? - Will an event fully owned by a brand attract more or less people than an event arranged by someone considered to be less biased? These are some of the questions asked and answered within this thesis.

Det perfekta eventet? : En analys av New Media Meeting utifrÄn ett samproduktionsteoretiskt perspektiv

Med hjÀlp av fyra kvalitativa intervjuer baserade pÄ modellerna SWOT-analys och Perfect Event tar vi reda pÄ hur arrangörerna bakom New Media Meeting jobbat fram ett hÄllbart event..

Event Marketing som Marknadsinstrument : En fallstudie om Skanska

As the title insinuate, this essay illustrate Event Marketing as a marketing instrument, and how it can be used as a tool to facilitate brandbuilding and improve relationships. We have come to the understanding that Event Marketing is in the course of constant development. It seems like Event Marketing as a marketing tool is starting to get its well-merited position in the marketing mix throughout the world, since companies and other organisations have realized that Event Marketing is a powerful tool for differentiation. We have also seen that Event Marketing in the business world lately has come to be more important for building and maintaining relationships, as well as carrying marketing messages.In this essay we discuss Event Marketing in three sections; brand, relationships, and customer experience. Among these topics, inter alia Integrated Marketing Communications, Sensory Marketing, and Service-dominant Logic are presented.

UtvÀrdering av event marketing

Event marketing Àr en marknadsföringsform som har vÀxt ordentligt under senare delen av 90-talet och det börjar bli ett naturligt inslag i företagens marknadskommunikation. Trots denna tillvÀxt har event marketing under en lÀngre tid sammankopplats med brist pÄ utvÀrderingsmetoder. En avsaknad av utvÀrderingsmetoder leder till svÄrigheter att avgöra vilka effekter en event marketing-satsning resulterar i, hur genomförandet kan förbÀttras samt huruvida event marketing Àr en lÀmplig form av marknadsföring i en given situation. En ökad förstÄelse för dessa eventuella utvÀrderingsproblem skapar Àven förutsÀttningar för utvecklandet av utvÀrderingsmetoder och dÀrmed möjlighet att besvara liknande frÄgestÀllningar. Denna uppsats undersöker vad som skiljer event marketing frÄn annan marknadsföring i en utvÀrderingssituation, vilka problem dessa skillnader kan medföra samt hur eventuella utvÀrderingsproblem kan hanteras.

Med upplevelsen som medel- En studie av upplevelsen vid event marketing

Det finns mycket skrivet om upplevelsens funktion i teorier kring upplevelseekonomin, men upplevelsen som begrepp inom event marketing inte Àr lika utförligt behandlat. Upplevelsen Àr ett centralt begrepp som anvÀnds flitigt i litteratur rörande event marketing utan att man egentligen gÄr in pÄ dess funktion. Diskussionen stannar istÀllet vid konstaterandet att upplevelsens funktion Àr att förstÀrka budskapet och utreds inte mer noggrant Àn sÄ. Syftet med uppsatsen Àr att öka förstÄelsen för upplevelsen vid event marketing, och analysera huruvida upplevelseekonomins teorier om upplevelsen Àr applicerbara inom event marketing. Vi har i denna uppsats anvÀnt av oss av en kvalitativ studie för att skapa en ökad förstÄelse för upplevelsen vid event marketing.

Sponsring eller event marketing ? vilken metod stÀrker bÀst ett företags varumÀrke inom sportbranschen? : En studie baserad pÄ marknadschefers medvetenhet kring kommunikationsmetoderna sponsring och event marketing i samband med ett idrottsevent.

Idag finns det ett omfattande reklam- och mediebrus i samhÀllet dÀr marknadschefer försöker hitta den mest unika vÀgen för att fÄ allmÀnheten att bli intresserade av just deras varumÀrke.Teorier visar att företag som medverkar i ett event genom kommunikationsmetoderna sponsring eller event marketing erhÄller en ökad trovÀrdighet och stÀrker sitt varumÀrke. Hur medvetna Àr dÄ företagets marknadschefer om skillnaden mellan sponsring och event marketing för att stÀrka sitt varumÀrke?Syftet med den hÀr studien Àr att kartlÀgga nio marknadschefers medvetenhet mellan sponsring och event marketing i samband med ett idrottsevent. Studien Àr av kvalitativ art och har ett deduktivt angreppssÀtt för att besvara problemformuleringen om hur medvetna marknadschefer Àr om skillnaden mellan sponsring och event marketing nÀr de Àr associerade med ett idrottsevent och önskar nÄ en förbÀttrad image och medvetenhet kring sitt varumÀrke.Resultatet av undersökningen visar att de nio intervjuade marknadscheferna Àr medvetna om skillnaden mellan sponsring och event marketing. De anser Àven att event marketing genererar ett starkare mervÀrde Àn vad sponsring gör.

Bokens alla sidor. Ett nytt sÀtt att frÀmja ungdomars lÀsning genom Bok-event?

The purpose of this thesis is to investigate whether the reading promotion project called ?A book?s all sides?, together with the activities of the book-event, can stimulate young people?s reading. The research questions are: How do the project leaders plan and organize activities for the book-event? How do the young people respond to the activities at the book-event? Do the young people get interested in the book which is presented at the book-event? Which connections between Vygotskij?s theory and the activities can be found in the book-event? The theoretical approach is based on Lev Vygotskij?s socio-cultural theory. To answer my research questions I have implemented four qualitative interviews and two interviews with the adult activity leaders and observed a book-event in the classroom.

Event Marketing, a way to be seen, heard and connected : Six case studies of Event Marketing as a promotional tool

Problem statement: In what ways do companies work strategically with event marketing?To answer the problem statement, the following research questions help us gain the necessary understandings:What role does event marketing play in a company?s marketing mix?What are the deciding factors that make companies select certain events?What objectives do companies have with event marketing?How do companies evaluate their event marketing?Purpose: Through analyzing multiple case studies of event users and event organizers, this essay attempts to gain an understanding of how companies work strategically with event marketing as a promotional tool.Method: Primary data collection was compiled through a series of six interviews of both event users and event organizers. This qualitative data has contributed towards the formulation of six case studies that outline the research findings. In addition to interviews, secondary data was compiled through literature, scientific articles, and internet-based materials.Conclusion: The findings of this paper show that event marketing is an integrated promotional tool that is used to further strengthen a company?s comprehensive marketing mix.

Ga?r det att ma?ta transparens i e-handelsklimat? Finns det ett samband mellan fo?rtroende och uppfattad transparens?

Denna empiriska studie underso?ker om det ga?r att finna ett samband mellan fo?rtroende och uppfattad transparens i e-handelsklimat. Fo?r att ma?ta fo?rtroende tar studien ha?nsyn till Harrison McKnights fo?rtroendekonstruktion fo?r e-handel (Trusting beliefs) tillga?nglig i hans studie (McKnight, Choudhury & Kacmar, 2002) Fo?r att ma?ta transparens har en transparenskonstruktion utformats (Perceived transparency). Begreppet transparens i studien har sitt ursprung i egen tolkning med tillho?rande modell och konstruktion.

1 NĂ€sta sida ->